2020-09-15

KARTA USŁUG nr SP/1

herb Drawska PomorskiegoUrząd Miejski w Drawsku Pomorskim
ul. Sikorskiego 41, 78-500 Drawsko Pomorskie
Tel.: (94) 36 33 485  Fax.: (94) 36 33 113

e-mail :drawsko@post.pl NIP: 674-00-06-008
REGON: 330920742

 

STYPENDIUM BURMISTRZA DRAWSKA POMORSKIEGO DLA UZDOLNIONYCH UCZNIÓW - ZASADY I WARUNKI UDZIELANIA POMOCY

 

Podstawa prawna:

•          art. 18 ust. 2 pkt 14a  ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym,

•          Uchwała Nr XIII/102/2019 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 29 sierpnia 2019 r.  w sprawie zasad i warunków udzielania stypendium Burmistrza Drawska Pomorskiego.

Warunki przyznania stypendium:

Stypendium Burmistrza Drawska Pomorskiego przyznaje się za szczególne wyniki w nauce oraz osiągnięcia artystyczne i sportowe.

Stypendium skierowane jest do uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Drawsko Pomorskie.

Stypendium może być przyznane uczniowi, który spełnia następujące kryteria:

1.      w wyniku klasyfikacji rocznej osiągnął średnią ocen minimum 4,75 oraz uzyskał co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania,

2.      jest laureatem lub zajął I, II, III miejsce w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach artystycznych i sportowych, co najmniej na szczeblu wojewódzkim, zgodnie
z wykazem zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, ogłaszanych corocznie przez Kuratora Oświaty.

Jednemu uczniowi może być przyznane tylko jedno stypendium w danym roku szkolnym.

Tryb i sposób udzielenia stypendium:

Stypendium przyznaje burmistrz na wniosek:

1.      rodzica lub prawnego opiekuna ucznia,

2.      pełnoletniego ucznia

3.      dyrektora szkoły.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach Burmistrz Drawska Pomorskiego może przyznać stypendium z własnej inicjatywy.

Po upływie terminu składania wniosków Komisja powołana przez Burmistrza Drawska Pomorskiego
rozpatruje wnioski o przyznanie stypendium. Komisja podejmuje decyzję o wytypowaniu ucznia do przyznania stypendium i o proponowanej wysokości stypendium uwzględniając rangę konkursu, zajęte miejsce oraz wysokość środków finansowych przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Drawsko Pomorskie. Komisja sporządza protokół z posiedzenia, zawierający listę wytypowanych uczniów oraz proponowanych wysokości stypendiów i przedstawia Burmistrzowi Drawska Pomorskiego do akceptacji. Komisja nie rozpatruje wniosków niekompletnych lub złożonych po terminie. Burmistrz podejmuje ostateczną decyzję o liczbie i wysokości przyznanych stypendiów określając listę nagrodzonych. Wnioskodawca otrzyma pisemną informację o przyznaniu lub nieprzyznaniu stypendium.

Uczeń, któremu zostało przyznane stypendium Burmistrza Drawska Pomorskiego zostanie zaproszony na uroczystość wręczenia stypendium.

Wymagane dokumenty:

1.      wzór wniosku o przyznanie stypendium Burmistrza Drawska Pomorskiego stanowi załącznik do uchwały (DRUK SP/1 -pdf),

2.      do wniosku o przyznanie stypendium należy dołączyć kserokopie dokumentów – uwierzytelnionych przez dyrektora szkoły – potwierdzające wyniki  (świadectwo) i wybitne osiągnięcia ucznia (zaświadczenie, dyplom, itp.).

Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  • Urząd Miejski w Drawsku Pomorskim, Drawsko Pomorskie, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 41, pok. 117 (Informacja).

  • Wnioski należy składać w terminie od dnia 15 września do dnia 30 września danego roku kalendarzowego.

Jednostka odpowiedzialna:

Referat Spraw Społecznych (SP) Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim ul. Gen. Władysława Sikorskiego nr 41, I piętro, pok. 204, tel. 94 34 46 824.

Opłaty: 

Nie pobiera się,

Tryb odwoławczy:

Od decyzji Burmistrza Drawska Pomorskiego nie przysługuje odwołanie.

Ochrona danych osobowych/RODO:

W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej RODO informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Gmina Drawsko Pomorskie

ul. Gen. Wł. Sikorskiego 41, 78-500 Drawsko Pomorskie

Na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator Danych (AD) powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Rafała Zdyr, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@drawsko.pl.

Pełna treść informacji o przysługujących Pani/Panu prawach w zakresie ochrony danych osobowych znajduje się na stronie BIP pod adresem : http://umig.drawskopomorskie.ibip.pl/ w zakładce RODO.
 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..